Sve što ste čuli i pročitali govori da u prvoj godini nakon što se beba rodi nećete puno spavati, pa izgleda pomalo nepravedno što kvalitetno spavanje tokom trudnoće nije nimalo lako postići! Zato se potrudite da izabrete najbolji položaj za spavanje tokom trudnoće, ne bi li olakšali sebi “drugo stanje”.

Spavanje u prvom tromesečju 

Mali život u vama tek je na samom početku svog rasta, a već ste tako iscrpljeni! U tako važno vreme za razvoj bebe presudno je da ste odmorni i zdravi. Potrudite se da ne pijete previše tečnosti pre spavanja. Ako vežbate u toku dana, neka to bude što ranije. Posebno je važno da isplanirate vreme za redovno popodnevno spavanje. 

S obzirom da ćete tokom trudnoće provesti više vremena u krevetu, važno da imate odgovarajući dušek, koji će biti od prirodnih materijala i sa što više anatomskih zona, koje na pravilan način podržavaju vaše telo.

spavanje u toku trdnoće

Najbolji položaj za spavanje u prvom tromesečju

Ako spavate na stomaku, iskoristite ovaj položaj dok god možete, jer će vam veći stomak u poznijoj trudnoći to sigurno onemogućiti. Preporučljivo je da spavate na levoj strani. Ovaj položaj pomaže krvi i hranljivim sastojcima da teku do materice i vaše bebe i pomaže bubrezima da se reše otpada i tečnosti.

Spavanje u drugom tromesečju 

U drugom tromesečju vaše telo se već naviklo na trudnoću, ali još uvek postoje određeni problemi. Gorušica dok se beba oslanja na stomak se može pogoršati dok ležite. Grčevi u nogama i živopisni snovi mogu poremetiti vaš san. 

Konzumiranje lakše hrane pred kraj dana, izbegavanje začinjene hrane i uspravni položaj nekoliko sati nakon jela može vam pomoći da ublažite neprijatnu gorušicu. 

U ovoj fazi trudnoće pritisak bebine težine u vašem telu može vam stvarati nelagodu. Jedini način da to ublažite je da tokom sna vaše telo ima najbolju moguću podršku. Preporučuje se mekani i što elastičniji dušek ili dodatak kvalitetnog naddušeka na već postojeći da biste uklonili deo napora sa tela i imali kvalitetniji san. 

Kako do boljeg sna u drugom tromesečju

Kako ulazite u najintenzivniju fazu trudnoće, vreme je da počnete da razmišljate o poboljšanju okruženja za spavanje. Mekša posteljina i dodatni potporni jastuci značajno će promeniti udobnost vašeg kreveta. Dušeci od lateksa mogu biti korisni jer se oblikuju po oblinama vašeg tela da bi vam pružili preko potrebnu potpunu podršku i udobnost.

Izbegavajte spavanje na leđima! To može da izazove probleme sa bolovima u leđima, disanjem, digestivnim sistemom, hemoroidima, niskim krvnim pritiskom i prouzrokuje smanjenje cirkulacije u srcu i ka bebi. Ovo je rezultat vašeg rastućeg stomaka oslonjenog na creva i glavne krvne sudove (aortu i šuplju venu). Takođe možete razviti apneju tokom spavanja dok se debljate.

Spavanje u trećem tromesečju

Treće tromesečje trudnoće donosi niz promena povezanih sa spavanjem, jer povećanje telesne težine i pritisak rastućeg fetusa počinju da imaju direktan uticaj na mišiće, zglobove i protok krvi.

Većini žena je ovo najteže tromesečje, jer između ostalog donosi bol u leđima, gorušicu, hrkanje i lak san. Kao posledica promena u vašem telu, učestalije ćete ići u toalet noću, jer beba vrši pritisak na bešiku. Ako u trećem tromesečju imate problema da postignete dovoljno sna noću, pokušajte da nadoknadite dremanjem tokom dana, ako možete.

spavanje tokom trudnoće

Najbolji položaj za spavanje u trećem tromesečju 

Ako u prethodnom periodu trudnoće niste uspeli da se naviknete da spavate na boku, to morate postići sada! Izuzetno je važno da od 28. nedelje do rođenja bebe spavate na boku. Bez obzira da li je u pitanju kratki predah u toku dana na kauču ili spavanje noću, ležanje na boku je najbolji položaj. Učinite ga udobnijim savijanjem kolena i stavljanjem jastuka između njih. Takođe možete staviti jastuk ispod stomaka i iza leđa kao podršku, da se ne biste okrenuli na leđa u toku noći. Odmarajte se tokom dana sa podignutim nogama, ako možete, izbegavajte dizanje teških stvari, kućne poslove i dugotrajno stajanje. 

Saveti za bolje spavanje tokom trudnoće

Za bolje spavanje tokom trudnoće, pridržavajte se istih pravila koja uvek imate: vežbajte tokom dana, zdravo jedite, pijte dosta vode i izbegavajte aktivnosti pre odlaska u krevet. Pokušajte da se opustite. Stvorite okruženje za spavanje u kome vam je prijatno i mirno. Obezbedite sebi najbolji mogući dušek sa anatomskim zonama za različite delove tela i dodajte jastuke za dodatnu udobnost i potporu.

  • Spavajte na boku
  • Koristite jastuke za potporu nogu i leđa
  • Izbegavajte začinjenu hranu ili kofein
  • Održavajte svoju spavaću sobu na prohladnom
  • Smanjite upotrebu elektronskih uređaja uveče na minimum
  • Prigušite svetlo i potrudite se da spavaća soba bude tiha

O tome kako možete pretvoriti svoju spavaću sobu u oazu za zdrav i dubok san, možete pročitati ovde.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.